Har du brug for hjælp?
Vi har samlet de mest almindelige spørgsmål, så du let kan finde svarene – og give dit kæledyr den bedste oplevelse.
Dét vil andre kunder også gerne vide
Hvad står Nutriment for?
Nutriment står for naturligt, næringsrigt og gennemtænkt hundefoder – høj kvalitet, ukompliceret og praktisk til hverdagen. Vi tror på, at fodring er mere end blot en rutine; det er et udtryk for kærlighed. Derfor tilbyder vi sunde måltider af højeste kvalitet, selv når tiden er knap. Vores produkter er udviklet i samarbejde med eksperter og hundeejere, produceret i Europa og indeholder kun udvalgte ingredienser – til hunde, der har det helt fint, og til mennesker, der ønsker at fodre dem med god samvittighed.
Hvad er BARF
BARF står for Biologically appropriate Raw Food, dvs. at fodre med råt kød.
Idéen med BARF er at være tro mod hundes sande natur. Hunde er jagtdyr og kødædere fra naturens side, hvorfor BARF-hundemad er oplagt at fodre din hund med.
Naturlig og biologisk ernæring hvor din firbenede ven får en god og afbalanceret næring.
Et komplet BARF-måltid består at 80% animalske produkter og 20% vegetabilske. Under vores BARF-produkter kan du både finde komplette menuer og produkter hvor du selv kan sammen sætte dit BARF-måltid.
BARF fodermængde
🐾 Hvalp (fra ca. 8–10 uger til kønsmodning)
- 5–10 % af kropsvægten pr. dag
- Fordelt på 2–3 måltider
- Giv gerne ekstra brusk og bløde knogler – hvalpe vokser hurtigt
🐾 Unghund (Fra kønsmodning til ca. 18–28 måneder – små racer tidligere, store racer senere)
- 2–5 % af kropsvægten pr. dag
- 1–2 måltider dagligt
🐾 Voksen hund (Fra ca. 2–3 år til ca. 8–9 år)
- 1–2 % af idealvægten pr. dag
- 1–2 måltider
🐾 Senior (Fra ca. 8–9 år til 10–12 år)
- 1–2 % af kropsvægten pr. dag
- 2–3 mindre måltider
- Giv gerne ekstra brusk og knogler
🐾 Ældre hund (Fra ca. 10–12 år og opefter)
- 2–3 % af kropsvægten pr. dag
- 2–3 måltider
- Gerne ekstra brusk og knogler
Husk!
Dette er generelle retningslinjer.
Aktivitetsniveau, stofskifte og helbred kan ændre behovet.
Hvis du er i tvivl om, hvor meget eller hvad din hund skal have, er du altid velkommen til at ringe til os på:
tlf.:41 12 40 40
Vi hjælper dig altid gerne.
Hvordan skifter jeg til BARF
Du kan som udgangspunkt skifte til BARF med det samme. Der må altid skiftes til noget bedre med det samme.
Mange dyr reagerer positivt på foderskiftet til BARF. Kæledyr med en følsom og sart mave, kan i omstillingen til BARF få tynd afføring, indtil de vænner sig til den nye mad. Dette er meget normalt og skal ikke give årsag til bekymring. I dette tilfælde vil det være en god idé at gøre skiftet trinvist eller vælge nogle menuer der er mere skånsom mod maven, så de bedre kan vænne sig til den nye mad.
Er du i tvivl om hvordan du skifter til BARF eller hvad du skal vælge til din hund eller kat, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: 41 12 40 40, vi hjælper dig gerne.
Levering af BARF
Ved bestilling af BARF er det kun muligt at bestille en Flexlevering. Chaufføren må stille din pakke på din adresse, selvom du ikke er hjemme. Dette gør vi for at sikre, at du modtager din pakke så hurtig som muligt. Der er mulighed for at tilføje hvor din pakke skal stilles, hvis der er ønske om dette.
Ved bestilling af BARF om fredagen skal du være opmærksom på at din ordre først vil blive sendt fra vores lager mandag, så vi sikrer en kort leveringstid og produkterne kan holde sig på frost.
Forsendelsen vil blive pakket i en flamingo kasse og derefter i en papkasse så produkterne kan holde sig på frost.
Afhentning i Butik
Det er altid muligt at hente din ordre i vores butik. Så snart vi har pakket din ordre vil du modtage besked om, at den er klar til afhentning.
Afhentning er muligt som følgende:
- Mandag, onsdag og fredag: 13:00- 17:30
- Lørdag: 10:00 – 16:00
- Tirsdag og torsdag: Efter aftale
Vil du gerne afhente varerne på et andet tidspunkt er du ALTID velkommen til at kontakte os, så kan vi aftale et afhentningstidspunkt der passer dig.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til The Nutriment Company Denmark ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
The Nutriment Company Denmark ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
The Nutriment Company Denmark ApS
Smallegade 1
TLF: +45 41 12 40 40
Klagemuligheder
The Nutriment Company Denmark
TLF: +45 41 12 40 40
service@nutriment.dk
Klager over produkter kan sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Ved klage skal vores email adresse angives: service@nutriment.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
Har du brug for yderligere hjælp? Vi står klar!
Skriv os en e-mail, så vil vores kundeservice besvare din forespørgsel hurtigst muligt.
Vi er også tilgængelige via telefon:
Mandag - torsdag 8:30 - 16:30.
Fredag 8:30 - 15:00.
Telefon: +45 41 12 40 40